Sus-Septed Tempus (برای کوارتت زهی) یک ضبط اوردبله است که در آن ارسلان کامکار ویولن و ویولا را می نوازد و خود آهنگساز نیز ویولن سل می نوازد.
فرخزاد لایق: «Sus-Septed Tempus» روایتی بی ادعا از تعلیق سر به پا ما در جهان است. همچنین این دومین تلاش «معلق» من برای معرفی ابعاد چندگانه به موسیقی ایرانی است. در «کتاب ریاضت» (با همکاری شهرام ناظری) سازهای کلاسیک فارسی محملی برای رهایی بود و اینجا - با پیچشی استراتژیک - یک کوارتت زهی غربی است. این متن که در هفت موومان نوشته شده، از حالتهای مختلف موسیقی کلاسیک ایرانی سرچشمه میگیرد. به عنوان مثال: همایون، شور، نوا، دشتی، ماهور، اما این بار از «خطی» تاسف بار شعر عاشقانه رها شده و با پانورامایی از تجربیات انسانی صحبت می کند. فراتر از «غم جدایی» و «شور و نشاط اتحاد» به سطحی میرسد که خشم، رنج، سرگشتگی و هولانگاری در آن قرار دارند. بیرون از قیدهای زمینی که به خوبی پایمال شده است، میتوانیم فضای باز موجودات زنده را بیابیم که مشغلههایی غیر از «داستان بیپایان عشق» دارند. در آن فضا، رنج، رنج و رهایی بی حد و مرز است.
(HER068)
زمان کل: 37:10